تبلیغات
آموزش بازاریابی مجازی - گوگل ترندز چیست؟

گوگل ترندز چیست ؟

گوگل ترندز ابزاری محصول لابراتوار گوگل است که اطلاعاتی در باره کلمات جستجو شده در گوگل به ما میدهد . به عنوان مثال ما میتوانیم ببینیم کلمه  webdesign چه مقدار و از چه کشورها و چه شهر هایی بیشتر مورد جستجو قرار گرفته است . همینطور میتوانیم یک بازه زمانی مشخص برای آن تعریف کنیم .


استفاده بهتر از گوگل ترندز

یکی از مواری که گوگل ترندز میتواند به ما کمک کند حالات مختلف نوشتن یک عبارت است ، مثلا” اختلاف بین webdesign  و   web design  را به دست بیاوریم و ببینیم کدام یک بیشتر برای جستجو استفاده میشود .

حتی میتوانیم چند کلمه را با هم وارد کرده و آنها را با یک کاما ( انگلیسی ) از هم جدا کنیم که در این صورت گوگل ترندز آنها را با هم مقایسه میکند و در نمودار نمایش میدهد .برای مشاهده آمار دقیق تعداد جستجوی کلمات کلیدی می­توان از ابزار Keyword Planner استفاده کرد .


امکاناتی که ابزار گوگل ترندز در اختیار شما قرار می­دهد عبارتند از:

  • امکان مقایسه میزان جستجوی کلمات کلیدی مختلف در بازه زمانی مشخص
  • نمایش نقشه جغرافیایی و مشخص کردن مکان جستجوکنندگان بر اساس کشور، استان و شهر
  • پیشنهاد کلمات­ کلیدی مشابه که کاربران آنها را جستجو می­کنند
  • پیش­بینی میزان جستجوی کلمات­ کلیدی در آینده بر اساس اطلاعات سالهای قبل
  • نمایش کلمات­ کلیدی که بیشترین رشد را در ماه­های اخیر داشته­اند
  • علایق و افکار مردم در شهرها و کشورهای مختلف بر اساس کلمات کلیدی که در بازه­های زمانی مختلف جستجو می­کنند

مثال: فرض کنیم که شما تمایل دارید که یک برند جدید در زمینه دوربین مداربسته تولید کرده یا به کشور وارد کنید و قبل از انجام چنین کاری بدانید که چند مشتری بالقوه برای این کار وجود دارد و در چه زمانی از سال بیشترین فروش را خواهید داشت. همچنین ممکن است بخواهید در مورد اینکه در کدام استان کشور می­توانید فروش بهتری داشته باشید تحقیق کنید. برای انجام چنین کاری می­توانید با وارد کردن کلمات کلیدی دوربین مداربسته و نصب دوربین مداربسته در ابزار Google Trends روند جستجوی عبارات فوق را بررسی کرده و اطلاعات جالبی بدست آورید. پس از بررسی این عبارات در گوگل می­توان تشخیص داد که:


  • نیاز جامعه به دوربین مداربسته از سال 2009 تا کنون رشد بسیار زیادی داشته است و کماکان روند رشد آن ادامه دارد.
  • برخلاف تصور اولیه، بیشترین تقاضا برای خرید و نصب دوربین مداربسته در استانهای آذربایجان­غربی، مازندران، خراسان رضوی ،اصفهان و قم وجود دارد و تهران در رتبه هفتم قرار دارد.
  • میزان جستجوی عبارت دوربین مدار بسته از دوربین مداربسته بیشتر است، یعنی اکثر افراد بین کلمات مدار و بسته فاصله می­گذارند. افرادی که بین کلمات مدار و بسته فاصله می­گذارند در استانهای مرکزی، اردبیل، مازندران، همدان، زنجان، خراسان رضوی و قزوین قرار دارند و تهرانی­ها این عبارت را کم­تر جستجو می­کنند.
  • کلمه کلیدی نصب دوربین مداربسته تنها در تهران جستجو می­شود!
  • جستجوی عبارت آموزش دوربین مداربسته در ماه­های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و افراد زیادی به دنبال یادگیری نصب دوربین مداربسته هستند.

استفاده از گوگل ترندز در انتخاب کلمات کلیدی و تبلیغات 

خوب با این امکاناتِ ( هرچند محدود و هنوز کامل نشده ) گوگل ترندز میتوان ، در انتخاب کلمات کلیدی برای نوشته ، سایت و حتی برای تبلیغات در گوگل یا فیس بوک استفاده کرد . میتوان کلماتی را که بیشتر مورد کاربرد بوده اند و شکلی که کاربران بیشتر از آن استفاده میکردند را بدست آورد و روی آن مانور داد .

فقط کافی است جهت ورود به گوگل ترندز وارد وب سایت آن شوید :www.google.com/trends

جستجوی کلمه ای خاص :http://www.google.com/trends/explore

جستجوی جغرافیایی بیشترین کلمات جستجو شده :http://www.google.com/trends/explore#cmpt=geo

بازه زمانی کلمات جستجو شده :http://www.google.com/trends/explore#cmpt=date


اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در یاهو اشتراک گذاری در لینکدین


طبقه بندی: کسب و کار الکترونیکی، آموزش بازاریابی اینترنتی، seo، بازاریابی موتورهای جستجو، کلمات کلیدی مناسب برای سایت، طراحی سایت، آموزش سئو،
برچسب ها: گوگل ترندز، Keyword Planner، برند، کلمات کلیدی، تبلیغات، گوگل،

تاریخ : دوشنبه 1393/12/11 | 11:49 قبل از ظهر | نویسنده : مهناز اکبری | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • میخ کوب