تبلیغات
آموزش بازاریابی مجازی - افزایش فروش


افزایش فروش (و به تبع آن افزایش سود) جزو اهداف اصلی هر کسب و کاری است.به طور کلی افزایش فروش در دو حالت می تواند اتفاق بیافتد:

1)افزایش فروش عرضی

2)افزایش فروش عمقی

فروش عرضی:

منظور از فروش عرضی تعداد مشتریان هر شرکت هست.به طور کلی هر چقدر تعداد مشتریان یک شرکت بیشتر باشد فروش آن شرکت بالاتر می باشد.عموما مشکل شرکت های ایرانی در نداشتن تعداد مشتری کافی می باشد.

برای افزایش فروش عرضی ما باید سه اصل را مد نظر قرار بدهیم:

1)حفظ مشتری فعلی

2)برگرداندن مشتری قدیمی که دیگر خرید نمی کند.

3)جذب مشتری جدید

فروش عمقی:

منظور از فروش عمقی افزایش حجم فروش به هر مشتری است.هزینه بدست آوردن هر مشتری جدید بسیار بالاست ،بنابراین باید حداکثر استفاده را از مشتری فعلی ببریم و تا حد امکان از او سود آوری داشته باشیم.

در این رابطه به دو نکته زیر توجه کنید:

1)فروش بیشتر از یک کالا

مشتری را تشویق کنیم بیشتر از محصول ما استفاده کند.به عنوان مثال آدامس اوربیت در تبلیغات خود می گوید خوردن آدامس اوربیت بعد از هر غذا به کاهش پوسیدگی دندان کمک می کند.

2)فروش کالا های مکمل

برخی محصولات به همراه کالاهای دیگر استفاده می شوند.به عنوان مثال مسواک با خمیر دندان و یا نان باگت با سوسیس،خیار شور،سس و ...

هنگام خرید مشتری، کالا های مکمل را به وی پیشنهاد دهید.مثلا اگر مغازه موبایل فروشی دارید مشتری را تشویق کنید در کنار خرید موبایل ،قاب آن و همچنین برنامه های نرم افزاری آن را نیز بخرد.

وب سایت رسمی احسان نصیری


اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در یاهو اشتراک گذاری در لینکدین
برچسب ها: کسب و کار، افزایش فروش، فروش عرضی، فروش عمقی، جذب مشتری، افزایش سود، مدیریت ارتباط با مشتری،

تاریخ : سه شنبه 1393/09/11 | 12:48 قبل از ظهر | نویسنده : مهناز اکبری | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • میخ کوب