تبلیغات
آموزش بازاریابی مجازی - 101 نکته سریع استارتاپی/50 نکته دوم
50 نکته دوم

51. تنها راه موثر بازاریابی مبتنی بر ایمیل چیست؟ نوشتن متنی به صورت حرفه ای و با شناخت از مخاطب و بعد ارسال آن به کسانی که طی شش ماه گذشته خدمات مشابهی را خریداری کرده اند. نکته: وقتی شما نویسنده حرفه ای نیستید هر چه بنویسید کسل کننده خواهد بود!

۵۲. آیا باید به افراد جنس و خدمات رایگان بدهم؟ شاید. اما انتظار نداشته باشید آنها به مشتریان پولی تبدیل شوند! مشتریان رایگان از شما متنفرند و همه چیز را رایگان می خواهند بنابراین بهتر است مدل تجاریتان را عوض کنید!

۵۳. آیا باید برای شرکتم اقلام تبلیغاتی پخش کنم؟ خیر.

۵۴. آبا در کنفرانس SXSW شرکت کنم؟ خیر.

۵۵. آیا در دیگر رویدادها و میهمانی های کاری شرکت کنم؟ خیر.

۵۶. آیا وبلاگ بنویسم؟ بله! حتما. در مورد هرچیزی که در کسب و کار شما مشکل ایجاد کرده است بنویسید. درمورد اتفاقات زندگی شخصیتان که ممکن است مشتریان را فراری دهد بنویسید! نگران نباشید آنها فرار نمی کنند بلکه با صداقت جذب می‌شوند.

۵۷. آیا باید در مورد حاشیه سود نگران باشم؟ خیر. نگران درآمدتان باشید.

۵۸. آیا باید ایده‌های نامربوط را به یک کسب و کار جداگانه تبدیل کنم؟ خیر! یک کار را به صورت عالی انجام دهید. هر چه می خواهید به همان کسب و کار اضافه کنید. برای مشخص کردن ایده‌های برتر بررسی‌ دقیق انجام دهید.

۵۹. آیا می‌توانم کسی را استخدام کنم که به واسطه‌ی او پروازهای متعدد و رایگان داشته باشم؟ احمق نباشید! اگر می خواهید کسی را استخدام کنید دنبال کسی بگردید که خلاف شما فکر می‌کند. در غیر این صورت کسی نخواهد بود که با شما روی ایده هایتان بحث کند.

۶۰. چه وقت باید به یک مشتری نه بگویم؟ وقتی که می خواهد شما را راهبری کند.

بقیه در ادامه مطلب


۶۱. چه وقت باید به یک مشتری جواب مثبت بگویم؟ هر چیزی به جز نه بالا.

۶۲. واقعا می‌توانم با کارمندانم ازدواج کنم؟ کافیه!

۶۳. آیا باید برای رسیدن به یک قرارداد عالی با سرمایه گذاران مذاکره کنم؟ خیر. در عوض سرمایه گذارانی را انتخاب کنید که به آنها علاقه مندید. ممکن است اوضاع سخت شود و شما نیاز به یک رابطه نزدیک با آنها داشته باشید.

۶۴. آیا اصلا باید یک کسب و کار راه اندازی کنم؟ خیر! اول پول در بیاورید. گلیم تان را از آب بیرون بکشید و بعد یک کسب و کار جدید شروع کنید.

۶۵. آیا باید برای کارهای خوب کارمندانم پاداش در نظر بگیرم؟ خیر! به آنها هدیه بدهید اما پاداش مالی نه.

۶۶. در کریسمس چه کنم؟ برای هر کسی که می شناسید یک هدیه بخرید.

۶۷. اگر مشتری من جدیدا از همسرش جدا شده بود به او چه بگویم؟ «من می‌توانم گزینه های مناسب زیادی به شما معرفی کنم!»

۶۸. چه زمانی باید ایده ام را رها کنم؟ وقتی که برای مدت دو ماه نتوانستید هیچ گونه درآمد یا مشتری را جذب کنید یا توجهی را برانگیزید.

۶۹. چرا مشتریان یا سرمایه گذاران من بعد از ملاقات دیروز که به خوبی هم پیش رفت با من تماس نگرفتند؟ آنها از شما متنفرند!

۷۰.  واقعا چرا آنها بعد از قرار دیروز با من تماس نگرفتند؟ دیروز برای آنها چند ثانیه است اما برای شما یک عمر. کارآفرینی همراه با نوعی نسبیت است. این را بفهمید و با آن زندگی کنید.

۷۱. آیا باید یک مدیرعامل حرفه ای استخدام کنم؟ خیر ابدا!

۷۲. آیا باید یک مدیر فروش استخدام کنم؟ خیر. موسس شرکت، بهترین مدیر فروش است، مگر بعد از ۱۰ میلیون فروش.

۷۳. مشتری من ساعت ۳ نیمه شب با من تماس گرفته است آیا بهتر نیست به او محدوده زندگی و کار را یادآوری کنم؟ خیر. کار و زندگی شما یکی است.

۷۴. من اشتباهی مرتکب شده ام! آیا به مشتری هایم اطلاع دهم؟ بله! همه چیز را به آنها بگویید. شما شریک او هستید. نه یک پنهان کار و دروغ گو.

۷۵. سرمایه گذارانم از من می خواهند که تمرکز کنم.  به آنها گوش دهم؟ خیر. تا آنجا که می‌توانید روی موضوعات مختلف کار کنید.

۷۶. من در زندگی شخصی ام به پول نیاز دارم. می توانم از شرکتم قرض بگیرم؟ تنها در صورتی که کسب و کار شما برای ۶ ماه آینده بتواند بدون مشکل دوام بیاورد.

۷۷. من به تازگی شرکت دیگری خریداری کرده ام. بهتر نیست آنها را زیر یک سقف بیاورم؟ خیر. حداقل نه در دو سال اول.

۷۸. آیا باید از کار فعلی ام استعفا دهم؟ خیر. مگر زمانی که درآمدی دارید که می‌توانید تا ۶ ماه دوام بیاورید. نیت تان این باشد که از کارتان استعفا دهید اما این کار را نکنید.

۷۹. وقتی شک دارم چه کار کنم؟ از مشتریان تان بپرسید که آیا تردیدهای تان ارزش فکر کردن دارند.

۸۰. من کلی رقیب دارم چه باید کرد؟ رقابت خوب است. این به تنهایی یعنی شما یک مدل کسب و کار خوبی دارید. حالا تنها سعی کنید از آنها بهتر باشید.

۸۱. همسرم می گوید که من زمان زیادی برای کار صرف می‌کنم. طلاق بگیرید یا کسب وکارتان را تعطیل کنید.

۸۲. من کسب و کارم را شروع کرده ام اما مشکل برقراری ارتباط دارم. مشکل برقراری ارتباط تان را حل کنید.

۸۳. آیا باید در اولین فرصت از نظر جغرافیایی کسب و کارم را توسعه دهم؟ خیر. تا آنجا که می‌توانید همه چیز را در منطقه خود متمرکز کنید. سفر، هزینه بر و وقت گیر است.

۸۴. چه کنم که تا جر و بحث با مشتریان پیش نیاید؟ همه ارتباطاتتان را مستندسازی کنید و بعد از هر جلسه یک نسخه از صحبت های جلسه را برای شان بفرستید.

۸۵. دریافتی ام از مشتری کافی نیست. چه کنم؟ هیچ. از مشتری بعدی هزینه بیشتری مطالبه کنید.

۸۶. من ایده ای برای یک اپلیکیشن دارم، اما نمی‌دانم چه طور اجرایی اش کنم. تمامی صفحات و کارکردها را روی کاغذ بیاورید. بعد به کسی بدهید تا برایتان ویرایش کند و به صورت یک اپ واقعی درآورد. در نهایت صفحات را به یک توسعه دهنده بسپارید،. زمانبندی را مشخص کنید و در دوره های زمانی کوچک، آنرا مدیریت کنید.

۸۷. من می خواهم حق امتیاز محصولی را به قیمت X خریداری کنم. ایده ی خوبی است؟ تنها زمانی حق امتیاز بخرید که می‌دانید واقعا می‌توانید چیز بهتری ارائه دهید. نه صرفا با امید به آینده. به مشکلات و راهکارهای فعلی تکیه کنید.

۸۸. من می خواهم حق امتیاز محصولی را به قیمت X خریداری کنم. ایده ی خوبی است؟ قسمت دوم: روی یکی از سه مورد زیر تکیه کنید: فوت، بدهی و طلاق! وقتی کسی می میرد وارثینش کالا را به قیمت کمتری می فروشند. وقتی کسی ورشکست شده است یا پول لازم است هم مجبور است کسب و کارش را زیر قیمت بفروشد. همچنین وقتی زوجی می خواهند از هم جدا شوند کسب و کارشان را ارزان می‌فروشند. نکته: حتی اگر در شرایط فعلی بازار وضع خوبی دارید باز نمی‌توانید آینده را پیش بینی کنید اما می توانید از کسب و کارهای گذشته استفاده کنید و به معاملات خوبی برسید. همیشه دنبال یک معامله خوب باشید!

۸۹. من ترافیک زیادی دارم، اما بدون درآمد! چه کار کنم؟ کسب و کارتان را بفروشید. یادتان باشد فقط یک گوگل وجود دارد (خیلی خب، دو یا سه تا گوگل: فیس بوک، توییتر …)

 

۹۰. من ترافیکی ندارم. چه کار کنم؟ تعطیلش کنید.

۹۱. آیا یک متخصص روابط عمومی استخدام کنم؟ خیر. از بازاریابی پارتیزانی استفاده کند. این کتاب‌ها را هم از اول تا آخر بخوانید: «به من اعتماد کن دارم دروغ می گم!» و «خبرسازی». اولین باری که یک متخصص روابط عمومی استخدام کردم به جای ارسال قراردادم، اشتباهی قراردادش با تری بردشاو (بازیکن قدیمی فوتبال امریکایی) را برایم فرستاد. مبلغش ماهیانه ۱۲۰۰۰ دلار بود. آیا واقعا برای او این قرارداد فایده ای داشت؟

۹۲. رقبایم در همه‌ی زمینه ها از من بهترند! چه کنم؟ از اینکه کسب و کارتان را تعطیل کنید و همه چیز را از نو شروع کنید نترسید! هدر رفتن زمان بدترین اتفاقی است که می‌تواند بیافتد.

۹۳. من شش سالی هست که در کسب و کاری مشغول هستم اما رشدی اتفاق نمی افتد. حتی کمی هم نزول داشته ایم. چه کنم؟ روزی ده ایده ی جدید در مورد خدمات جدیدی که می‌توانید به افراد بدهید پیدا کنید. برای هر کدام از ایده ها یک مشتری بالفعل بیابید. البته می دانم که کسب و کاری در این وضعیت نمی تواند چنین کند، چرا؟ چون سرمایه گذارانش مدام به او می گویند که روی همین وضعیت تمرکز کن و این گونه شما از بازار محو خواهید شد.

۹۴. اینکه از شغل فعلی ام برای کسب و کار جدیدم استفاده کنم غیر اخلاقی است؟ نمی دانم … کسی چنین چیزی به شما گفته است؟

۹۵. یکی از مشتری‌ها، ساعت ۵ بعد ازظهر جمعه با من تماس گرفته و گفته باید با هم صحبت کنیم. اما من نمی توانم تا صبح دوشنبه که تعطیلات تمام می‌شود با او حرف بزنم. چه اتفاقی می افتد؟ قرارداد شما لغو می‌شود یا اخراج می‌شوید.

۹۶. XYZ با قیمت ۱۰۰ میلیون دلار فروخته شده است ولی ما از آنها بهتریم! آیا ما هم همان قدر ارزش داریم؟ نه! کافیه!

۹۷. سرمایه گذران می‌خواهند با من دیدار کنند. مشتری ها نیز هم. اگر من پول احتیاج داشته باشم باید چه کنم؟ الان دیگر باید جواب این سوال را بدانید.

۹۸. اگر کسی که قصد خرید شرکت مرا دارد، از من در مورد چرایی فروش شرکت پرسید چه بگویم؟ باید بگویید که برای من بهتر است که در یک شرکت بزرگتر رشد کنم چون تجارب کافی را در کسب و کار فعلی ام بدست آورده ام. تجاربی که شما تازه می خواهید کسب کنید.

۹۹. من به تازگی کسب و کاری راه انداخته ام. چه باید بکنم؟ در اولین فرصت آنرا بفروشید! در ۹۹ درصد موراد این توصیه درست است. بفروشید و پول نقد بگیرید.

۱۰۰. ایده ی من می تواند جهان را تغییر دهد! نه! نمی‌تواند.

۱۰۱. ببخشید! ولی شما که اینقدر می‌فهمید چرا خودتان میلیاردر نشده‌اید؟ چون من کسب و کار هایم را در اولین فرصت فروخته ام. همه چیز را از دست داده ام و دوباره کارهای جدیدی شروع کرده ام، آنها را هم فروخته ام و آنقدر خوش شانس بوده ام که این مسیر را همچنان ادامه می دهم!



اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در یاهو اشتراک گذاری در لینکدین
برچسب ها: استارتاپ ویکند، کسب و کارهای نو پا، بازارسنجی، خرید و فروش اینترنتی، خدمات بهتر برای مشتریان،
دنبالک ها: استارتاپ ویکند،

تاریخ : سه شنبه 1393/09/11 | 09:56 قبل از ظهر | نویسنده : مهناز اکبری | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • میخ کوب