تبلیغات
آموزش بازاریابی مجازی - استارتاپ ویکند چیست؟

ایده خود را به واقعیت نزدیک تر کنید

این مقاله قسمتی از شروع کتاب “استارتاپ ویکند” است که توسط مدیران استارتاپ ویکند جهانی نوشته شده است.

تصور کن که ایده خوبی برای یک کسب و کار اینترنتی داری. شاید به بزرگی فیسبوک و توییتر باشه، شاید هم یک ایده کوچک تری باشه مثل دستور آشپزی برای خانم های خانه دار یا حتی یک سایت فروش بلیط سینما. صبح که بلند میشی در موردش فکر میکنی و کمی شب قبل از خواب. سر کار معمولیت که نشستی، هم در موردش فکر میکنی و چند تا یادداشت بر میداری. شاید به همسرت یا دوستات یک قسمت کوچکش را تعریف کنی. شاید یک مقاله تو روزنامه بخونی و نسبت به موفقیت ایده ات امیدوار تر بشی. آخر هفته که میرسه و کمی وقت اضافه پیدا میکنی، شاید تو ذهنت یک کم ضوایای مختلف ایده را باز کنی و سعی کنی طرح تجاریش را هم در بیاری، یا بگردی تو اینترنت که ببینی چه کسانی ایده تو را سعی کردن اجرا کنن. یک کم دلواپسی که تا وقتی که زمان و پول لازم برای اجرای ایده را پیدا کنی، یکی دیگر این ایده را کامل اجرا کرده باشه.

بقیه در ادامه مطلب


حالا فرض کن اگر بتونی وارد سالنی بشی پر از آدم های فنی و متخصص و ایده ات را در ۶۰ ثانیه برایشان توضیح بدی و اگه برایشان جالب بود، تیمی تشکیل بدی و ایده را در ظرف ۳ روز تبدیل به واقعیت، یا حداقل یک کالای اولیه کنی. آیا حاضری این کار را بکنی؟

شاید جوابت منفی باشه! تا این لحظه خیلی روی این ایده کار کردی و فکر کردی، و ایده واقعا خوبیه. چه ضمانتی هست که کسانی که این ایده را میشنوند، بعدا بیرون از این رویداد ایده را ندزدند و خودشون اجراش نکنند؟ یا کسانی که میخواهند با تو کار کنند شاید بخواهند ایده را کاملا عوض کنند!

در استارتاپ ویکند، ما یه اصطلاح داریم که دوست داریم اینجا با شما به اشتراک بگذاریم: ایده مهم نیست!

در آخر هفته ها در سالن هایی دور و ور دنیا، کارآفرینان جوان دور هم جمع میشوند و به ایده های (عزیز) خود را با آدم های کاملا غریبه به اشتراک میگذارند به امید اینکه این ایده ناپخته خود را به واقعیت برسانند. ما اعتقاد داریم که تنها با داشتن اعتماد کامل و با کمک گرفتن و گوش کردن به بازخورد بقیه می توان به نتیجه رسید.

البته این طرز فکر شاید یک کم طول بکشه که کامل جا بیوفته. در یکی دو ساعت اول استارتاپ ویکند خیلی از شرکت کننده ها هنوز شک و تردید دارند. شاید کامل ایده خود را با دیگران به اشتراک نگذارن و شاید هم نگران این باشند که ایده ای که تو سر خود دارند به خوبیه ایده های دیگر نباشه… ولی ما دیدیم که بعد از اینکه قسمت ارائه ایده ها شروع میشه کم کم نگرانی های این افراد هم از بین میره.  وقتی میبینن که افراد با اعتماد کامل ایده خود را مطرح میکنن، از خودشون میپرسن: “واقعا چه اتفاق بدی ممکن بیوفته؟ ممکن بگن ایده من مشکل داره؟ خوب این که بد نیست!” اگر ایده یا طرح تجاری آن مشکلی داشته باشه یا شخصی ایده شما را به طور کامل اجرا کرده باشه، خوبه که بدونید که یا ایده را اصلاح کنید یا رهایش کنید و برید سر ایده بعدی.

کارآفرینی میتونه خیلی ترسناک باشه. ولی ما دوست داریم با دور هم جمع کردن افراد  و تشکیل یک جامعه کارآفرینی پویا، بتونیم این حس ترس را کم کم از بین ببریم.

تنها چیزی که یک کارآفرینی نیاز داره، تیم خوب و منابع مناسبه.


اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در یاهو اشتراک گذاری در لینکدین
برچسب ها: استارتاپ ویکند چیست؟، ایده خود را به واقعیت نزدیکتر کنید، استارتاپ جهانی، مقاله، کسب کار، کارافرینی، کارافرینان جوان،
دنبالک ها: استارتاپ،

تاریخ : شنبه 1393/09/15 | 10:24 قبل از ظهر | نویسنده : مهناز اکبری | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • میخ کوب